Seminar Reporting beyond the financials

Wat is de impact van de nieuwe richtlijnen op het gebied van niet-financiële verslaglegging?
Hoe maak je integrated reporting in de praktijk tot een succes en hoe laat je data communiceren?

2
dagen tot het seminar Reporting beyond the financials
7
sprekers
over value, vision
en visualization
3
uur inhoudelijke, praktijkgerichte en
creatieve inspiratie

Reporting beyond the financials

Connecting value, vision and visualization

Donderdag 1 juni 2017 – 15.30 uur
Locatie: De Bonte Zwaan, Haparandadam – Amsterdam

Wat is de impact van de nieuwe richtlijnen op het gebied van niet-financiële verslaglegging? Hoe maak je integrated reporting in de praktijk tot een succes en hoe laat je data communiceren? Je bent van harte welkom bij ons seminar, waar deze onderwerpen aan de orde komen.

Programma

15.30 uur       Ontvangst

 

16.00 uur       Welkom en introductie

 

16.05 uur       A new mix of performance information
Verslaglegging over niet-financiële informatie wordt steeds belangrijker. Hoe geef je dit vorm in het jaarverslag en zorg je voor meer transparantie en een betere performance op non-financial KPI’s?

  • Martijn Bos – Policy Advisor Reporting & Audit Eumedion
  • Susan Blesener – Integrated Reporting Consultant The Art of Value

 

16.45 uur        Connected corporate reporting

Best practices: ervaringen uit het veld over de kansen en uitdagingen op weg naar integrated thinking en integrated reporting.

  • Neil Smith – Senior Associate Strategy & Sustainability Aegon
  • Tjeerd Krumpelman – Hoofd Business Advisory, Reporting & Stakeholder Management
    ABN AMRO | Duurzaam Bankieren
  • Paul Emans – Manager Public Affairs & Investor Relations Enexis

 

17.40 uur       Pauze

 

17.50 uur       Visualizing performance

De publicatie van het jaarverslag biedt kansen voor heldere en involverende communicatie met de verschillende doelgroepen en stakeholders. Inspirerende voorbeelden van datavisualisatie en motion design tonen de nieuwste ontwikkelingen, inclusief de ‘do’s & don’ts’.

  • Jan Willem Tulp – Data Experience Designer/eigenaar TULP interactive
  • Suzanne Stofberg – Clients Director 1Camera

 

18.20 uur       Discussie, vragen en afsluiting

 

18.30 uur       Borrel

Sprekers

Martijn Bos – Policy Advisor Reporting & Audit Eumedion
Martijn is Policy Advisor Reporting & Audit bij Eumedion, het corporate governance platform voor institutionele beleggers in Nederland. Hij faciliteert de gezamenlijke dialogen die de 70 institutionele beleggers voeren met de 75 grootste beursgenoteerde bedrijven in Nederland op het gebied van strategie, verslaggeving en duurzaamheid. Hij is betrokken bij het zetten van verslaggevingsstandaarden als lid van de Capital Markets Advisory Committee van de IASB, de Raad voor de Jaarverslaggeving, het EFRAG User Panel en als voormalig lid van de Technical Task Force van de International Integrated Reporting Council. Martijn heeft een achtergrond als bedrijfsobligatiebelegger en fusie- & overnameadviseur.

 

Susan Blesener – Integrated Reporting Consultant The Art of Value
Susan heeft meer dan 10 jaar ervaring in integrated management en integrated reporting. Ze adviseert bedrijven in Afrika, Azië, Europa en de VS bij hun stappen op dit gebied. Onder de noemer ‘The Art of Value’ helpt ze bedrijven bij het definiëren van ‘what matters most’ en hoe hierover te rapporteren. Susan is actief in de boards van Global Reporting Initiative, the International Integrated Reporting Committee en de Sustainability Accounting Standards Board. Ze heeft een IIRC-goedgekeurde opleiding ontwikkeld en medewerkers van de Wereldbank getraind. Als jurylid van het ReportWatch-panel beoordeelt ze jaarverslagen van over de hele wereld.

 

Neil Smith – Senior Associate Strategy & Sustainability Aegon
Neil is vanaf de pilotfase verantwoordelijk voor de integrated reporting-activiteiten van Aegon. Hij is daarnaast co-voorzitter van het IIRCverzekeraarsnetwerk. Neil is verantwoordelijk voor een belangrijk deel van de duurzaamheidsactiviteiten van Aegon, waaronder deelname aan het Responsible Investment Technical Committee en de ontwikkeling van een duurzaam inkoop- en milieubeleid. Aegon is momenteel een van de meest duurzame verzekeraars in de Dow Jones Sustainability Index.

 

Tjeerd Krumpelman – Hoofd Business Advisory, Reporting & Stakeholder Management ABN AMRO | Duurzaam Bankieren
Tjeerd heeft 16 jaar ervaring als private banker en beleggingsadviseur, onder meer als hoofd beleggingen en directeur Preferred Banking. Sinds drie jaar is hij als hoofd van het Sustainability Advisory and Reporting team verantwoordelijk voor ABN AMRO’s duurzaamheidsrapportages. Tjeerd en zijn team adviseren onder meer over het implementeren van de duurzaamheidsstrategie binnen de bank. Het team beheert de relaties met belangrijke stakeholders, houdt de regie over materiele thema’s en rapporteert en communiceert over vorderingen op het gebied van duurzaamheid via integrated reporting, nieuwsbrieven en benchmarks.

 

Paul Emans – Manager Public Affairs & Investor Relations Enexis
Paul is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het Public Affairs & Investor Relations-beleid van Enexis Holding NV, een energienetbeheerder. Hij is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de organisatiestrategie en de ontwikkeling naar waarde- en materialiteitsdenken. De totstandkoming van Enexis-uitingen, zoals financiële persberichten, investor roadshows, stakeholderevents en jaarverslagen vallen onder zijn verantwoordelijkheid. Paul is ca. 7 jaar actief in de wereld van de financiële communicatie en zal de focus leggen op praktische vraagstukken en zal handvatten aanreiken voor integrated reporting.

 

Jan Willem Tulp – Data Experience Designer/eigenaar TULP interactive
Jan Willem creëert datavisualisaties. Hij won met zijn interactieve graphics diverse prestigieuze prijzen, waaronder twee Malofiej International Infographic Awards. Zijn werk laat je op een innovatieve manier nadenken over hoe je data op een toegankelijke en inspirerende manier kunt presenteren. Jan Willem werkt voor opdrachtgevers zoals Scientific American, World Economic Forum, Nielsen en Popular Science.

 

Suzanne Stofberg – Clients Director 1Camera
Met het succes van video(platforms) als communicatiemiddel groeit het belang van corporate films en videocampagnes. 1Camera is een corporate videobureau, gevestigd in Amsterdam. Als Clients Director is Suzanne vanuit 1Camera nauw betrokken bij de realisatie van videoproducties voor de corporate reportingmix van onder andere ABN AMRO, NN en AkzoNobel.

 

Alex van der Weide – Merkstrateeg
Alex heeft meer dan 25 jaar ervaring als strateeg bij diverse internationale merkbureaus. Naast partner bij Laboratorivm, waar relaties worden geholpen aan een merkwaardiger bestaan, is Alex medeverantwoordelijk voor het merkportfolio van de NCOI Groep. Hij is een ervaren trainer, coach en moderator op dit DartReport-seminar.

Aanmelden

  • * verplicht veld

Locatie

De Bonte Zwaan
Haparandadam 7
1013 AK Amsterdam

 

De voormalige schippersbeurs De Bonte Zwaan, is fantastisch gelegen in het water van de voormalige Houthaven, aan de Westelijke IJ-oevers, in stadsdeel Westerpark. De rust aan het water, de weidsheid van het uitzicht, gecombineerd met de energieke creatieve bedrijvigheid van de Houthavens maakt dit een bijzonder inspirerende locatie.

Routebeschrijving

De Bonte Zwaan is uitstekend bereikbaar per auto en openbaar vervoer.
Download hier de routebeschrijving als PDF.

 

Auto
Parkeren kan in de nabije omgeving.

 

Openbaar vervoer
GVB bus 48 vanaf CS met als eindbestemming Houthavens. Deze vertrekt elke 15 minuten. Uitstappen bij halte Koivistokade. Vanaf deze halte, om de hoek bij het Theater Amsterdam, is De Bonte Zwaan ongeveer 5 minuten lopen.

GVB bus 22 vanaf CS met als eindbestemming Station Sloterdijk. Deze vertrekt elke 10 minuten. Uitstappen bij halte Spaarndammerstraat. Vanaf deze halte is het ongeveer 10 minuten lopen.

Contact

Or call +31(0)20 622 38 01
Haparandadam 7, 1013 AK Amsterdam